Parlamentul României protejează Mafia asigurărilor (III. Metoda „Sfântu’ Așteaptă“)
A devenit o tradiție ca din fiecare marți Parlamentul României să facă o „marțe neagră“, cu hotărâri în defavoarea populației. În marțea din 17 iunie 2014, Comisia Economică, Industrii, Servicii din Senat a respins proiectul de lege care prevedea crearea unui „Corp al experților și evaluatorilor tehnici auto din România“.
Peste o săptămână, tot într-o marți deci, Comisia pentru Transporturi și Energie din Senatul României respinge și ea proiectul de lege, pe motiv că doar ASF (instituția aia care era condusă de arestatul Daniel Radu Rușanu) are dreptul să propună un text de lege în domeniul asigurărilor.
Ce abuz a perpetuat Senatul prin aceste două „marți negre“
Prin crearea respectivului organism independent nu am mai fi asistat la miile de abuzuri pe care asigurătorii le fac cu bună știință astăzi, tocmai pentru că evaluatorii daunelor accidentelor auto sunt angajații companiilor de asigurări. Nu am mai fi avut următoarea situație în care probabil v-ați aflat mulți dintre dumneavoastră: vă este mașina avariată din cauza unui șofer bezmetic și aveți dreptul să o reparați pe asigurarea RCA a respectivului. Surpriză însă! Asigurarea este făcută la o companie care amână trei luni acceptul de plată, printr-o metodă pe cât de ingenioasă, pe atât de ilegală, până vi se face lehamite și plătiți din buzunar reparația.
Claim Expert, care e parte din grupul VIG, ce face constatările de daună pentru Asirom și Omniasig, comunică inspectorilor săi de daună că toate mașinile care au suferit avarii în anumite situații intră din oficiu „în cercetări“ de nouăzeci de zile. Practic, toate mașinile care intră în astfel de cercetări nu pot beneficia de reparație timp de nouăzeci de zile, fără acordul scris al asigurătorului. Și acum ia uitați ce categorii de avarii li se par suspecte: cele produse din cauză că s-a efectuat o manevră de mers înapoi, cele produse unor autovehicule cu volan pe dreapta și cele produse unor autovehicule cu numere străine etc. Adică li se par suspecte situații normale în șoferie, ca marșarierul, și mai ales într-o Europă unită, unde nu e o ciudățenie să vezi mașini din Anglia, cu volan pe dreapta, sau din altă țară, cu numere de înmatriculare „străine“. Este abuz cras să introduci din oficiu în cercetări de nouăzeci de zile toate mașinile avariate care au astfel de caracteristici normale. Astfel de cercetări se impun doar în situații izolate, atunci când există suspiciuni de fraudă. Păi ce fraudă e, băi, tată, să ai volan pe dreapta sau să te fi lovit unul în timp ce dădea cu spatele?
Refuzând să creeze un corp național de inspectori de daună, care să se supună unui regulament unic și normal la nivel de țară, Parlamentul României girează astfel de abuzuri făcute de asigurători pentru interesul lor. Pe de o parte, Parlamentul României îi obligă pe toți șoferii să-și facă RCA, prin lege, iar apoi tot el îi lasă să fie bătaia de joc a asigurătorilor.
Parlamentul se face complice la abuzuri
Faptul că respectiva Comisie pentru Transporturi și Energie din Senat indică ASF-ul ca fiind unica instituție ce poate propune acte normative cu privire la domeniul asigurărilor este o idioțenie. Este ca și cum Parlamentul ar lăsa de fiecare dată alte instituții să decidă în locul lui un text de lege. De ce naiba mai avem parlamentari, de ce se mai fac dezbateri în Parlament dacă apanajul elaborării unui text de lege nu este în fișa postului senatorilor și deputaților? Este o jignire faptul că Parlamentul indică ASF ca fiind singura instituție ce poate elabora o lege care să înlăture abuzurile legate de RCA, pentru că tocmai ASF trebuia să sancționeze astfel de abuzuri și s-a făcut că plouă. Cum naiba să ceri unui paznic orb sau care face pe orbul să redacteze un regulament de pază al bostănăriei de asigurări auto obligatorii? Dacă Parlamentul cere chiar unui astfel de paznic orb să facă noi regulamente de pază, înseamnă că Parlamentul e de acord cu proasta securizare a sistemului de asigurări față de abuzuri și hoții.
Dragi șoferi, orice proiect de lege în țara asta poate fi introdus în dezbatere în Parlament nu numai dacă vrea cutare instituție asf-istă, ci și dacă o cere populația (minimum 100.000 de semnături) sau la inițiativa unui parlamentar. Să apară parlamentari onești în privința asta ne este cam slabă speranța, fiindcă asigurătorii au suficienți bani încât să cumpere trei parlamente ca ale României. Urmează ca și Camera Deputaților, care e for decizional la acest proiect de lege, să se exprime în plen. Dacă într-o marțe neagră și Camera Deputaților va decide la fel ca Senatul, rămâne soluția cealaltă, cu semnăturile. Noi punem la dispoziție un portal unde vor fi publicate doleanțele șoferilor abuzați de asigurători, urmând să punem la cale și strângerea de semnături, dacă va fi cazul. Trimiteți-ne pățaniile voastre la daune@reclama-i.ro.
(va urma)
Alexandru Căutiș
articol preluat de pe http://www.kmkz.ro
Foto http://www.parlament.ro