(Gabriel Ferugean) Virusul imunității
foto – timesnewroman.ro
articol – Gabriel Ferugean
(exclusiv pentru Uniti Schimbam)
10 iunie 2015
Urmărind ghemul de minciuni propagandistice cu care infractorii din politică și complicii lor de peste tot ne justifică zidul pe care îl fac în jurul unui premier corupt, plagiator și mincinos, simt nevoia să clarific cîteva lucruri:
1. Ridicarea imunității parlamentare a unui ministru, fie el și premier, nu echivaleaza cu o criză politică.
2. Cei care se tem de o criză politică știu că, de fapt, nu prea mai au legitimitate și nu vor fi capabili să strîngă voturile necesare numirii unui nou premier. Deci nu e o criză politică ci o criză de legitimitate. Adică un guvern care nu mai reprezintă majoritatea și care trebuie să plece.
3. Moscova nu va beneficia mai mult de o criză politică decît beneficiază acum, prin existența unui premier asupra căruia planează suspiciuni de corupție. Și plagiat. Plus dovezi de incompetență.
4. Ce este aceea criză politică? Crede cineva că vom rămîne fără politicieni, dacă îi bagă ăștia la pușcărie pe toți parlamentarii? Avem mecanisme democratice, avem metode de înlocuire a lor, avem chiar și instrumente de curățare a sistemului de corupți. Singura problemă este că parlamentarii – recunosc, nu toți – au decis să apere oamenii asupra cărora planează acuzații de corupție. Aceasta este adevărata criză: unii se cred deasupra legii și justiției și le atacă permanent pentru a-și acoperi ilegalitățile.
Și dacă ar fi să ceară cineva un referendum, el ar fi foarte simplu și urgent aplicabil: Doriți eliminarea imunității demnitarilor – parlamentari, miniștri, președinte? DA sau NU?
LATER UPDATE:
Cum este:
ARTICOLUL 72
Imunitatea parlamentară
(1) Deputaţii şi senatorii nu pot fi traşi la răspundere juridică pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului.
(2) Deputaţii şi senatorii pot fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală pentru fapte care nu au legătură cu voturile sau cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, dar nu pot fi percheziţionaţi, reţinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei din care fac parte, după ascultarea lor. Urmărirea şi trimiterea în judecată penală se pot face numai de către Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(3) În caz de infracţiune flagrantă, deputaţii sau senatorii pot fi reţinuţi şi supuşi percheziţiei. Ministrul justiţiei îl va informa neîntârziat pe preşedintele Camerei asupra reţinerii şi a percheziţiei. În cazul în care Camera sesizată constată că nu există temei pentru reţinere, va dispune imediat revocarea acestei măsuri.
Cum trebuie să fie:
ARTICOLUL 72
Imunitatea parlamentară
(1) Deputaţii şi senatorii nu pot fi traşi la răspundere juridică pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului.
(2) Deputaţii şi senatorii pot fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală pentru fapte care nu au legătură cu voturile sau cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului. Urmărirea şi trimiterea în judecată penală se pot face numai de către Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(3) În caz de infracţiune flagrantă, deputaţii sau senatorii pot fi reţinuţi şi supuşi percheziţiei.