Mișcarea Dacia – PROIECTUL “O NOUĂ LUME” 2.2 Statul: motivul existenței, scopul, mijloacele

1521420_822444564441895_97485268617746266_n

Andrei A. Andrei

 

10317641_758587124194824_3208482868119394418_o

Statul. Ce mai e si asta?

Subiectul este extrem de important, de aceea este evitat de catre mass media si practic necunoscut de catre maselele largi, care stiu numai sa repete ca un papagal “Institutiile Statului trebuie respectate”, fara sa se intrebe niciodata: Care este SCOPUL statului? Care este SCOPUL Romaniei?
Statele pot fi clasificate in tot felul de categorii lipsite de importanta, dupa teritoriu, suveranitate, independenta,nationalitate, recunoasterea de catre CEILALTI – toate acestea sunt facultative, de aceea exista atatea si atatea feluri de state. In plus, toate acestea sunt caracteristici SECUNDARE, de aceea se constata in practica o diminuare a importantei care se acorda acestor caracteristici ale statelor in realitate. Vezi succesele Sionului, care functioneaza practic in intreaga Lume si care este recunoscut de fiecare in momentul cand efectueaza o plata pentru a avea acces la o marfa sau la un serviciu.
Un stat este, pur si simplu, o comunitate umana cu o conducere recunoscuta.
Din acest motiv, orice discutie despre Stat in general este relativ neproductiva, oarecum la fel ca o discutie despre foc in general.
Ce se poate afirma totusi in cadrul acestei discutii generale este ca directia in care evolueaza Universul este dinspre haos catre ordine, dinspre maximul potential spre maxima actualizare – dinspre dezorganizare spre organizare. O confruntare intre o comunitate dezorganizata si o comunitate organizata aproape intotdeauna arata superioritatea organizarii, ceea ce demonstreaza de la inceput ABSURDUTATEA teoriilor anarhiste si libertariene apreciate in raport cu cerinta de a fi benefice pentru populatiile care ar avea acest mod de viata. Este de asemenea evidenta si UTILITATEA PRACTICA a incurajarii acestor idei in populatia generala – in favoarea unor grupuri organizate oculte care au in vedere MENTINEREA CONTROLULUI asupra Lumii.
Am demonstrat deci ca organizarea este potential mai buna decat dezorganizarea si in acelasi timp DIALECTIC NECESARA – situatie confirmata si de existenta atator state in ziua de azi. Modul de punere in practica a acestei necesitati lasa insa mult de dorit din perspectiva populatiei generale.
Reamintesc faptul ca scopul acestor state este, pentru toate NEPRECIZAT si NEDECLARAT. Aceasta situatie se datoreaza faptului ca TOATE aceste comunitati (cu putine exceptii) NU sunt organizate in folosul populatiilor lor, mai precis sunt organizate IMPOTRIVA intereselor popoarelor lor.
Daca se simte cineva lezat de aceasta afirmatie, cu ocazia zilei nationale a Romaniei, sa faca efortul sa-si raspunda singur la 2 intrebari:
1. Care este SCOPUL Statului Roman?
2. Interesele Populatiei Romaniei sunt aparate de catre Statul Roman?

Exista mai multe teorii privind necesitatea/inutilitatea existentei statului precum si mecanismele care au dus la formarea acestora.
Majoritatea acestor teorii sunt false si manipulatoare, rolul lor fiind numai acela de a induce populatiei respect pentru situatia de fapt – in situatia actuala perversa in care statele sunt ostile fata de propriile populatii.
Trebuie sa precizez din nou ca fiind doar o forma de organizare, Statul nu este Bun sau Rau in sine ci, ca orice instrument, depinde de cum este folosit. In plus, este INEVITABIL, orice populatie dezorganizata fiind stearsa de pe suprafata pamantului. In consecinta, sunt necesare actiuni care sa conduca la aparitia unui stat ce apara si slujeste interesele populatiei sale, si NU actiuni care sa inlocuiasca tirania statelor mafiote cu dictatura capitalului.

Statele au aparut cu ocazia efortului (recent! al) desprinderii omului de maimuta si, in consecinta sunt centrate in jurul notiunii de aparare a pozitiei dominante si a averilor clasei stapanitoare. Ele NU aparut ca urmare a gandirii puse in slujba ideii de echitate ci au aparut ca urmare a gandirii pusa in slujba poftei de stapanire a clanurilor dominante. Segregarea omenirii in “cei ce au si cei ce NU au” s-a facut inca inainte de Era Noastra cand criteriul primordial era forta bruta, ceea ce a selectionat o clasa stapinitoare brutala, nemiloasa, dispretuitoare fata de ceilalti care au fost transformati in INSTRUMENTE pentru indeplinirea scopuruilor conducatorilor, trasaturi pe care le pastreaza si clasa stapanitoare de astazi.
Istoria statelor este strans legata de razboaiele neincetate ale Omenirii si razboaiele sunt strans legate de ideea de proprietate privata. Aici trebuie sa accentuam si sa intelegem ca cine nu are nimic nu este in pericol sa piarda nimic iar cine are mult, acela poate pierde mult.
Razboaiele “intre natiuni” au fost, de fapt, razboaie intre STAPINITORII lumii la vremea respectiva, duse in interesul lor personal, in care oamenii obisnuiti au fost INSTRUMENTE de razboi – carne de tun.
Situatia este neschimbata si astazi. In Donbass sunt trimisi sa lupte, pentru apararea Ucrainei, saraci care abia au cu ce sa isi duca traiul. Li s-a spus ca trebuie sa apere resursele naturale ale Ucrainei. Dar planurile de privatizare ale fabricilor, uzinelor si resurselor naturale din Donbass sunt nu numai facute ci si obligatorii in viziunea actualului presedinte miliardar care apara interesele saracilor. Adica, saracii trebuie sa lupte pentru averea privata a bogatilor.
Resursele naturale ale Romaniei, fabricile si uzinele sunt fie privatizate, fie distruse. In eventualitatea unui razboi (vad ca se construiesc baze, se aduc tancuri, etc) populatia Romaniei NU ar avea nimic de aparat in afara de AVERILE BOGATILOR.

Ajungem la punctul principal. Care este SCOPUL statelor.
Scopul statelor de astazi este apararea intereselor bogatilor chiar de catre saraci. In practica, acest lucru implica transformarea oamenilor in INSTRUMENTE si acest lucru se face in primul rand transformand Lumea intr-o uriasa PIATA, in care Bogatii sunt zeii si bancherii sunt preotii.
Cata vreme vom tolera LUMEA CA O PIATA, VOM FI NUMAI O MARFA. In aceasta Cultura a Pietelor libere si a democratiei capitaliste, Bancile, Corporatiile, Mass-media, Sistemul de legi, Constitutia, formatorii de opinie, ONG-urile isi dau mana pentru a apara interesele bogatilor impotriva intereselor saracilor. Cel mai trist este ca piesa principala a opresiunii saracilor sunt ei-insisi prin dispretul fata de ratiune si fata de intelepciune si prin visul de imbogatire – care sunt frecvent asociate cu saracia.
Analizati TOATE mesajele SUA, UE sau ale oricaror alte state si vedeti daca sintagma de “interes national” se refera la interesul populatiei sau la interesul clasei stapanitoare. Vezi privatizarile strategice, investitiile strategice, contractele secrete strategice ale Romaniei… sunt in interesul poporului sau al stapanilor?
Exista un singur lucru MAI IMPORTANT decat acela de a intelege ca statele actuale sunt concepute sa functioneze si functioneaza impotriva interesului populatiilor lor. Acesta este faptul ca dictatura pe fata a capitalului ar fi MAI REA decat situatia actuala, asa incat SOLUTIA RATIONALA NU este desfiintarea statelor ci TRANSFORMAREA ACESTORA INCAT SA DEVINA UN INSTRUMENT IN SLUJBA POPULATIILOR LOR (si nu numai a bogatilor).

Binele si raul sunt subiective si nici o apreciere facuta in functie de aceste criterii nu poate fi sustinuta, pentru ca frecvent binele unuia inseamna raul altuia. Viitoarea guvernare a lumii trebuie sa aprecieze mai presus de bine si de rau. Exista doar doua posibilitati:

1. Acordarea de sanse maxime in viata unui numar MINIM de oameni. Politica bazata pe parere. Abstentia statului de la reglementarea sferei private chiar si in cazurile in care aceasta produce consecinte publice. Perpetuarea familiilor dinastice prin transmiterea ereditara a averilor din generatie in generatie. 2%-3% dintre oameni vor fi proprietarii Terrei. Parazitism. Copiii se vor naste scalvi, pe proprietatea altcuiva. Puterea va fi sinonima cu averea. Plutocratia. Globalizarea. Victoria privilegiului.

2. Acordarea de sanse maxime in viata unui numar MAXIM de oameni. Introducerea metodei stiintifice in politica. Reglementarea sferei private in cazul in care produce consecinte publice. Disparitia familiilor dinastice prin taxa de mostenire de 100%.Terra va apartine Omenirii. Simbioza. Copiii se vor naste liberi, in casa lor. Meritocratia. Noua Ordine Mondiala. Victoria echitatii.

Nici o putere nu este legitima, niciodata, altfel decat prin ea insasi – “might is right”. Ceea ce aduce insa NOU guvernarea Meritocratica este STABILITATEA puterii. Statul se poarta cu noi, bine sau rau, dupa cum ii sunt conducatorii; dupa cum NI-L FACEM. Un stat bun este azi EXTREM de greu de obtinut, dar ESTE POSIBIL. Elita bogata a aratat, arata si va arata la nesfarsit dispret si agresivitate indreptate impotriva noastra, daca ii vom permite, la nesfarsit, sa ramana la putere. In lumea averilor ESTE IMPOSIBIL sa avem vreo influenta, altfel decat PRIN INTERMEDIUL unui STAT PUTERNIC.

Politica, asa cum o stim, este depasita pentru ca actiunile ei sunt extrem de subiective (bazate pe opinie, parere), relative si pur circumstantiale, fara legatura cu cunoasterea pe care omenirea o are la dispozitie in secolul XXI. Solutia este introducerea Metodei Stiintifice in deciziile privind societatea.

Virtutea nu este genetica, ea se dobandeste prin educatie corespunzatoare. Viitorul omenirii depinde de construirea unei societati meritocratice, superior educata, cooperativa, dedicata dezvoltarii mutuale, in care competitia este doar o forma de manifestare a colaborarii.

“Cand guvernarea incalca drepturile poporului, insurectia este, pentru popor si pentru fiecare fractiune a lui, cel mai sacru drept si cea mai de neevitat datorie. Declaratia drepturilor omului si cetateanului 1793, punctul 35.” Prin suveranitatea poporului se înţelege dreptul poporului de a decide asupra sorţii sale, de a stabili linia politică a statului şi alcătuirea organelor lui, precum şi de a controla activitatea acestora. Suveranitatea poporului legitimează dreptul acestuia la insurecţie, atunci când s-au epuizat toate mijloacele legale în înfăptuirea democraţiei.

Ω altă lume este posibilă.

10391460_891588097522853_3551990858662033679_n

Statul: motivul existenței, scopul, mijloacele

Marius Dacus

Pornind de la ipoteza in care stim deja ce reprezinta statul in momentul actual, voi sublinia cateva idei despre cum imi imaginez eu ideea de STAT. (Si va cer scuze in avans pentru eventuale greseli de redactare, Word-ul imi corecteaza cuvintele automat.)



Pentru a putea defini cat mai bine notiunea de “stat”, mai intai trebuie sa avem in vedere urmatoarele notiuni:

- Popor

- Populatie

- Natiune

- Interes national

- Limba

- Obiceiuri, traditii, datini



POPORUL = (în limba greacă: demos) este folosit pentru un grup de oameni cu anumite trăsături comune (în primul rând LIMBA și DATINI) care trăiesc împreună pe un areal geografic. Acest termen este confundat uneori cu un termen mai restrâns apărut ulterior – NATIUNEA.



NATIUNEA 

1. Comunitate stabilă de oameni, istoricește constituită ca stat, apărută pe baza unității de limbă, de teritoriu, de viață economică și de factură psihică, care se manifestă în particularități specifice ale culturii naționale și în conștiința originii și a sorții comune. (DEX ’98).



2. Comunitate stabilă de oameni constituită istoricește și apărută pe baza unității de limbă, de teritoriu, de viață economică și de factură psihică, manifestate în particularitățile specifice ale culturii. (NODEX)



De observat faptul ca cea de-a doua definitie a termenului de NATIUNE, care este mai noua, este si mai INCOMPLETA, din diverse motive pe care le putem dezbate intr-o discutie separata.



POPULATIA = reprezintă termenul generic ce se refera strict la numărul locuitorilor într-o anumită arie geografică.



LIMBA = reprezintă un sistem abstract, complex, de comunicare verbală între oameni. În afară de forma orală (limba vorbită, exprimată cu ajutorul vocii), bazată pe articularea de sunete, limbile actuale au în general și o formă grafică, limba scrisă.



TRADITIA = (lat. traditionem, acc. traditio = a inmâna, a da mai departe) înseamnă transmiterea continuă a unui conținut cultural de-a lungul istoriei de la un eveniment generator sau un trecut imemorabil. Acest patrimoniu intangibil poate fi vectorul identității unei comunități umane. În sensul său absolut, tradiția este o memorie și o idee, într-un cuvânt o conștiință colectivă; o amintire a ceea ce a fost, alături de datoria de a transmite mai departe și a îmbogății. Cu articolul nedefinit, o tradiție poate însemna totodată o mișcare religioasă, sau mai degrabă, o anumită practică simbolică cum ar fi tradițiile populare. Ea este un semn viguros al existentei noastre (nota mea: ca si popor).



INTERESUL NATIONAL = reprezinta telurile si ambitiile [unui stat? unui popor? unei natiuni?] pe plan economic, cultural si/sau militar. Conceptul este unul important in relatiile internationale.

Aici mai intervin cu o observatie personala, cu privire la termenii pe care tocmai i-am explicat (cu ajutorul Wikipedia si Google). Termenii de POPOR, LIMBA si TRADITIE par sa isi aiba originile intr-o perioada de timp comuna si foarte indepartata, spre deosebire de noile terminologii, POPULATIE si NATIUNE, care sunt LIMITATE in mod intentionat, pentru a scapa de anumite constrangeri ce impiedica anumite exprimari cu caracter manipulator. Cu atat mai mult, intelesul acestora se mai pierde prin traducerea lor dintr-o limba in alta. Avand in vedere acest argument, nu ramane decat sa ne punem intrebari cu privire la terminologia de INTERES NATIONAL, a carei semnificatii se poate modifica in functie de termenii explicati anterior, care intra in definirea acestui termen.



Revenind la subiectul de baza, voi incerca sa ofer o definitie a ceea ce ar trebui sa reprezinte statul, in viziunea mea, facand abstractie de ceea ce este statul in ziele noastre.



STATUL este o forma de organizare politica a unui POPOR. Acesta presupune delimitarea teritoriala, siguranta fiecarui membru al comunitatii respective prin existenta armatei si a unui sistem de justitie, precum si existenta diverselor institutii care sa asigure o buna dezvoltare pe plan social, economic si cultural, in conformitate cu INTERESUL POPORULUI. Statul trebuie sa aiba un REPREZENTANT, fie acesta un om, o institutie sau un grup de institutii care sa fie alese de catre POPOR, pe care trebuie sa-l consulte constant si sa actioneze in slujba acestuia.



Care este scopul statului? Este scopul impus de catre POPOR si, de fapt, acestea trebuie sa coincida. Scopul principal al oricarui POPOR ar trebui sa se rezume la scopul principal al FIECARUI INDIVID si este acela de a convietui pasnic alaturi de CEILALTI INDIVIZI, de a se bucura de propria viata si de tot ce ii ofera mediul inconjurator, de a invata cat mai mult despre lumea in care traieste si de a asigura perpetuarea speciei umane. Atat la nivel individual cat si la nivel colectiv, aceste scopuri ne unesc si sunt valabile indiferent de etnie, rasa, religie. In momentul in care un individ se extinde intr-un mod in care afecteaza negativ un alt individ, adica in momentul in care “binele” unuia devine “raul” altuia se creeaza nevoia existentei unei reguli/bariere de ordin moral sau scris (legal) prin care aceasta situatie sa fie evitata (fapt care este posibil intr-o societate ideala), pentru a nu se ajunge la conflict. La scara larga, lucrurile nu se schimba cu nimic. De aici, constatam o prima DATORIE (atat a individului cat si a comunitatii), aceea a RESPECTULUI RECIPROC.



In momentul in care individul devine PARINTE, atunci acesta capata o noua DATORIE, aceea de MAMA sau de TATA, si prin care este responsabil pentru EDUCAREA copilului.



Un STAT PUTERNIC, trebuie sa aiba in vedere aceste datorii individuale, pentru a-si asigura atat propria existenta intr-un mediu pasnic, propice dezvotarii, cat si continuitatea in vederea atingerii scopurilor (principale) mentionate anterior.



Un STAT PUTERNIC este un stat in care comunicarea atat intre REPREZENTANTUL acestuia si POPOR, cat si intre REPREZENTANT si celelalte institutii, se face cu EFICIENTA maxima iar masurile sunt aplicate in cel mai scurt timp. Aplicarea masurilor se face in baza existentei unui PLAN (pe termen scurt, mediu si lung) ce serveste unui SCOP COMUN, care este acela al POPORULUI. Eficienta in comunicare se aplica in cazul unei organigrame in care atat numarul de institutii cat si numarul membrilor acestora este unul NECESAR SI SUFICIENT. De asemenea, un stat puternic are abilitatea de a gestiona relatiile cu alte state, care trebuie sa aiba un rezultat ECHITABIL.



Un STAT PUTERNIC este un stat in care fiecare membru ARE DATORIA de a contribui la dezvoltarea acestuia. Mai mult decat atat, fiecare membru trebuie sa aiba un anumit numar de RESPONSABILITATI, repartizate in mod ECHITABIL, in functie de abilitatile si aspiratiile acestuia. Avand in vedere acestea, DELIMITAREA CLASELOR SOCIALE intre cei bogati si cei saraci va fi inlocuita cu o ORGANIZARE IN FUNCTIE DE DOMENIUL DE ACTIVITATE ce va stimula competitia constructiva si invatarea, si va avea urmari pozitive asupra intregii comunitati. Pentru ca acest lucru sa aiba loc, balanta actuala dintre cei bogati si cei saraci ar trebui echilibrata, iar metodele de STIMULARE SI RECOMPENSARE A ACTIVITATII vor trebui sa aiba in vedere o GRILA DE SALARIZARE sau o alta metoda de remuneratie ECHITABILA.



Un STAT PUTERNIC este INDEPENDENT de orice metoda de FINANTARE EXTERNA (si aici as extinde formularea: INDEPENDENT DE ORICE SISTEM BANCAR). Statul se poate AUTOFINANTA printr-o strategie economica foarte buna si printr-un SISTEM INTERN DE DEZVOLTARE SUSTENABILA.



Un STAT PUTERNIC este sustinut prin institutii ce sprijina EDUCATIA, CERCETAREA, SANATATEA, PROTECTIA MEDIULUI si INTEGRITATEA PERSONALA a fiecarui membru a acestuia.

VIDEOCONFERINȚA MIȘCĂRII DACIA 03.12.2014