Paradă a tramvaielor electrice în Capitală, la 120 de ani de la prima linie electrică

tramvai-electric-ratb

Mediafax

O paradă a tramvaielor electrice, de la “bătrânul” Thomson realizat în 1955 până la Bucur 1 modernizat în 2001, a avut loc sâmbătă, de la Depoul Victoriei, pe Şos. Ştefan cel Mare, Obor, Calea Moşilor, până la Piaţa Sfântul Gheorghe, pe traseul primei linii electrice, dată în folosinţă în 1894.

Bucureştenii au putut admira convoiul de tramvaie care au marcat evoluţia în timp a transportului electric pe şine, începând cu “bătrânul” Thomson V056, realizat în 1955 în Atelierele Centrale ale Întreprinderii de Transport Bucureşti, continuând cu tramvaiul Tatra, urmaşul vagoanelor importate în anii ’70, apoi, înaintând pe firul vremii, cu un vagon V3A modernizat, din generaţia construită în anul 1973 şi modernizată începând din 1993, urmat de tramvaiul Bucur 1 modernizat în anul 2001. Parada a cuprins şi “piesa de rezistenţă a Regiei”, tramvaiul Bucur LF, proiectat şi realizat integral în cadrul Uzinei RATB.

Convoiul a reconstituit, în parte, traseul primei linii electrice, respectiv Piaţa Victoriei (Depoul Victoria) – Şoseaua Stefan cel Mare – Bucur Obor – Calea Moşilor – Piaţa Sfântul Gheorghe.

Primul tramvai electric a apărut pe străzile Bucureştiului în 9 decembrie 1894, România fiind în primele zece ţări europene care au introdus tracţiunea electrică în transportul public. Tramvaiul avea indicativul 14 şi circula pe traseul Cotroceni – Piaţa Sfântul Gheorghe – Calea Moşilor – Obor.

Bucureştenii interesaţi de istoria transportului public au putut vizita, sâmbătă, între orele 08.00 şi 21.00, la terminalul Piaţa Sfântul Gheorghe, un muzeu în interiorul unui tramvai de epocă.

articol preluat de pe http://www.mediafax.ro/

Parada tramvaielor decembrie 2014