Uber – Creăm oportunități punând lumea în mișcare
foto preluat de pe www.facebook.com
Urcă-te la volan și câștigă bani
Condu în cea mai mare rețea de pasageri activi.
Înregistrează-te pentru a conduce
6 august 2019 – Uber a deschis la Bucureşti cel mai mare centru regional de asistenţă pentru şoferii şi partenerii companiei
Compania Uber a inaugurat marţi la Bucureşti cel mai mare centru din Europa Centrală şi de Est care oferă asistenţă către şoferii şi partenerii firmei din România, centru la care aceştia pot intra în contact direct cu reprezentanţii Uber pentru a discuta diverse probleme.
Managerul de Operaţiuni Suport pentru Europa Centrală şi de Est al Uber, Andreea Ticărău, a precizat că acest centru are 11 experţi disponibili pentru interacţiunea cu şoferii şi partenerii Uber România.
“Investiţia se ridică la un sfert de milion de dolari, noul spaţiu are 320 metri pătraţi şi este gândit în a le oferi şoferilor şi partenerilor noştri cel mai bun suport. Centrul din România este cel mai mare din Europa Centrală şi de Est. Pentru noi este un centru important deoarece acesta este singurul loc în care şoferii şi partenerii au oportunitatea de a comunica în persoană cu membrii echipei Uber. Avem aici întreaga echipă, 11 experţi. Sunt cei care îi ajută pe şoferii şi partenerii noştri zi de zi, sunt foarte bine pregătiţi atât în a îi ajuta pe şoferii şi curierii noi, cât şi pe cei cu mai multă experienţă care pot întâmpina diverse dificultăţi“, a precizat Andreea Ticărău.
cititi mai mult pe www.agerpres.ro
6 august 2019 – Ash Kebriti (Uber): După ce rezolvăm problema drumului către job, oamenii nu vor mai avea nevoie de maşini
Oamenii nu vor mai avea nevoie de maşini personale după ce problema transportului zilnic între serviciu şi locuinţă va fi rezolvată prin servicii alternative, a declarat, marţi, managerul general pentru Europa Centrală şi de Est al Uber, Ash Kebriti, într-o conferinţă de presă.
Compania Uber experimentează în prezent în trei ţări introducerea de microbuze în regim de navetă pentru rezolvarea problemei traficului între locul de muncă şi locuinţă, a precizat reprezentantul Uber.
“Unul dintre cele mai eficiente lucruri (pentru reducerea traficului rutier – n.r.) este că noi încercăm să rezolvăm problema transportului zilnic între locuinţă şi serviciu. Odată ce soluţionezi asta, oamenii nu mai au nevoie de maşini, iar acest lucru e minunat pentru societate (…), pentru rezolvarea problemei traficului şi a aglomerării rutiere pe termen lung. Spre exemplu, pe pieţe cum este Kiev – Ucraina, căutăm soluţii pentru a rezolva această problemă a navetei cu un serviciu de microbuze de transfer (shuttle service, în original – n.r.). Este o iniţiativă în premieră mondială, e a treia încercare la nivel mondial şi Ucraina e prima piaţă europeană unde o încercăm“, a explicat Ash Kebriti.
Acesta a apreciat că transportul multimodal este modelul ideal pentru reducerea traficului.
“Noi credem că facem deja o schimbare în ceea ce priveşte reducerea traficului rutier. Atunci când o maşină e folosită în sistemul Uber, comparativ cu toţi oamenii care deţin propria maşină şi care conduc maşinile lor către serviciu şi apoi le conduc înapoi către casă, evident că modelul Uber e mult mai eficient pentru a reduce numărul de maşini de pe străzi. Dar cum Uber a devenit mai mare decât şi-a imaginat oricare dintre noi, am înţeles că cea mai bună metodă de reducere a traficului într-un loc precum Bucureştiul – care are ceva trafic – este transportul multimodal. Asta înseamnă că, atunci când un om vrea să ajungă în Bucureşti din punctul A în punctul B, e necesar ca această persoană să poată folosi fiecare opţiune fizică, fie că este o bicicletă, o bicicletă electrică sau o trotinetă electrică etc. Şi cu cât are o opţiune mai largă de variante, cu atât mai bine e pentru fiecare persoană şi cu atât mai mult se reduce traficul. Acolo vrem să ajungem. Deja am integrat trotinete electrice în aplicaţia noastră în Polonia, în Cehia, avem biciclete electrice în pieţe precum Marea Britanie, Berlin, Portugalia“, a oficialul Uber.
cititi mai mult pe www.agerpres.ro
04 iulie 2019 – Ordonanța de urgență nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto
Text publicat în M.Of. al României.
În vigoare de la 04 iulie 2019
Având în vedere modificările aduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2019 Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare,
luând în considerare apariția pe piață a unor soluții inovative de intermediere a transportului de persoane în regim taxi, generate de progresul tehnologic al societății informaționale,
având în vedere că intermedierea serviciilor de transport persoane prin soluții inovative contribuie la creșterea gradului de concurență pe piață și facilitează interacțiunea dintre cerere și ofertă,
având în vedere că jurisprudența constantă a Curții Constituționale stabilește că ordonanțele de urgență pot fi adoptate dacă prin reglementările pe care le conțin au consecințe pozitive în domeniile în care intervin și prin adoptarea acestui act normativ nu se “prejudiciază”, nu se “aduce atingere”, nu se “antrenează consecințe negative”,
luând în considerare că hotărârea Curții Europene de Justiție a apreciat că activitățile de transport de tip urban desfășurate prin intermediul platformelor digitale sunt asimilate serviciilor de transport și nu serviciilor de comerț online, iar statele membre sunt obligate la adoptarea unor soluții legislative care să asigure reglementarea tuturor operațiunilor de transport de tip urban pentru care se utilizează platforme digitale,
pentru asigurarea unui mediu concurențial echilibrat și stabilirea unui regim nediscriminatoriu a modurilor de transport utilizate pentru transportul persoanelor în mediul urban se impune în regim de urgență reglementarea transportului alternativ de persoane, intermediat prin platforme digitale.
În considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public și constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.
cititi continuarea pe lege5.ro
Uber – Creăm oportunități punând lumea în mișcare
Lucrurile merg bine când oamenii pot ajunge unde vor, în oraș sau către visurile lor. Oportunitățile apar, se dezvoltă și devin realitate. Totul a început ca un mod simplu de a comanda o cursă apăsând un buton, care a condus, mai apoi, la miliarde de momente de conexiune umană. Cu ajutorul tehnologiei noastre, oamenii din întreaga lume ajung la destinație în diferite moduri.
Mai mult decât curse
Te ajutăm să ajungi din punctul A în punctul B, dar asta nu e tot. Vrem să aducem viitorul mai aproape cu ajutorul tehnologiilor fără șofer și al transportului aerian urban, ajutăm oamenii să comande mâncare rapid și convenabil, înlăturăm obstacolele din calea îngrijirii medicale, creăm soluții noi pentru rezervări de transport și ajutăm companiile să ofere o experiență optimă de transport pentru angajați.
Curse sigure, orașe și mai sigure
Indiferent dacă ești pasager sau șofer, siguranța ta este importantă. Ne-am angajat să îndeplinim partea care ne revine, iar tehnologia stă în centrul abordării noastre. Colaborăm cu experți și dezvoltăm tehnologii și sisteme noi pentru a crea o lume în care oricine poate călători ușor și în siguranță. Află mai multe ›
cititi mai mult pe www.uber.com
25 februarie 2015 – Uber s-a lansat oficial în România. Cum funcționează aplicația care concurează cu taximetriștii
Potrivit blogului oficial, primul drum făcut prin Uber este gratis în limita a 30 de lei pentru cei care introduc în aplicaţie codul UBERBUCHAREST (valabil până pe 25 aprilie).
Cu ocazia lansării, aplicaţia vine la pachet cu preţuri promoţionale, tariful special fiind de 1,39 lei pe kilometru. Taxa minimă pentru o destinaţie trebuie să atingă 6 lei, aceasta fiind şi suma care trebuie plătită în caz de anulare a comenzii.
cititi mai mult pe www.digi24.ro
Uber
Uber este o companie americană care a dezvoltat o aplicație pentru tablete și smartphone-uri care le pemite clienților să comande limuzine cu șofer sau taxiuri. Uber a lansat aplicația pentru iPhone în anul 2010, oferindu-le clienților posibilitatea de a închiria rapid limuzine cu șofer. Ulterior, pe fondul competiției cu jucători mai mici, compania le-a oferit clienților și posibilitatea de a comanda taxiuri sau mașini cu tarife mai mici decât limuzinele.
Aplicația permite pasagerilor să se conecteze direct prin GPS-ul telefonului mobil cu cea mai apropiată mașină cu șofer înregistrată în baza de date a Uber. Contractarea serviciului și plata se desfășoară exclusiv prin intermediul Uber și nu personal cu șoferul. Tariful este calculat de program în funcție de distanță, viteză și condițiile de trafic. Alternativ la plata cash, clientul poate achita contravaloarea călătoriei prin retinerea în mod automat de pe cardul clientului prin intermediul contului de client. Șoferii își primesc banii într-un depozit și au dreptul la o anumită cotă din nota de plată, restul rămânând companiei. Compania nu lucrează cu companii de taxi obișnuite, ci cu companii de transport și cu șoferi individuali. Șoferii înscriși în aplicație pot munci când vor și cât vor.
În iunie 2014, compania era prezentă în aproape 140 de orașe din circa 40 de țări și avea milioane de clienți. Tot în iunie 2014, compania avea 900 de angajați și percepea un comision intre 20% – 25% de la șoferi .
În iunie 2013, valoarea companiei era evaluată la 3,5 miliarde dolari, iar în iunie 2014, valoarea era de 18 miliarde de dolari.
Critici
În Statele Unite ale Americii și în unele orașe europene taximetriștii au protestat, iar aplicația Uber a fost interzisă în locuri precum Vancouver, Paris, Sofia, Lisabona, Madrid, Barcelona, Amsterdam, Copenhaga și Berlin.
Uber a ajuns să ducă la proteste pe scară largă, la blocarea orașelor și la intervenția autorităților care s-au văzut nevoite să modifice legislația în domeniu. Protestele nu au făcut nimic altceva decât să crească și mai mult popularitatea aplicației.
Taximetriștii profesioniști și autoritățile susțin că aplicația generează concurență neloială, întrucât șoferii Uber nu sunt obligați să se conformeze legilor de profil, nu trebuie să plătească taxe specifice taximetriei și nici nu li se cere vreo licență.
articol preluat de pe ro.wikipedia.org
cititi mai mult despre Uber si pe: www.uber.com; en.wikipedia.org