Nicușor Dan – Jurnal electoral (21 august 2020)
foto si articole preluate de pe https://www.facebook.com/NicusorDan.ro
21 august 2020
Nicușor Dan – Jurnal electoral (21 august 2020)
Nicușor Dan: Bucureștiul are șansa să dispună de o vastă infrastructură pentru tramvaie
O excelentă bază pentru dezvoltarea transportului public de mare capacitate, nepoluant, rapid și silențios. Dintre cei aproximativ 150 de kilometri de rețea, aproape o treime necesită însă modernizare urgentă. Cu toate acestea, ultimii patru ani au trecut fără ca măcar un metru de linie de tramvai să fie modernizat, deși puteau fi accesate fonduri europene pentru un astfel de proiect. Iar consecințele nemodernizării liniilor sunt cunoscute și resimțite de bucureșteni: viteză redusă de rulare, aglomerarea traficului, accidente și deraieri frecvente ale tramvaielor.
Din calculele făcute împreună cu specialiștii din echipa mea, aproape 50 de kilometri de rețea trebuie rapid modernizați, împreună cu segmentele de bulevard aferente (vedeți mai jos un inventar precis), iar pentru acest lucru ar fi nevoie de aproximativ 360 de milioane de euro. Un astfel de proiect de mobilitate urbană, care e și ecologic, poate fi finanțat aproape integral din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, pe axa 4.1., așa cum am primit confirmarea în discuția pe care am avut-o recent cu ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș.
Modernizarea liniilor de tramvai e un proiect ce poate fi făcut într-un singur mandat și are impact pozitiv pe zeci de ani pentru calitatea transportului public și a aerului din Capitală. Asta înseamnă Noul București!
Nicușor Dan: Ruina în care au ajuns multe clădiri din Centrul Istoric e o rușine pentru o capitală europeană
Sunt patru probleme mari ale acestei zone a Bucureștiului – riscul seismic, aspectul fațadelor, problema locuirii și nevoia stimulării economice – iar pentru fiecare dintre ele eu vin cu soluții.
Trebuie finalizată expertiza seismică începută încă din anii 2000, trebuie făcută proiectarea și apoi consolidarea efectivă acolo unde e nevoie, cu ajutorul fondurilor europene și al creditelor fără dobândă. Pentru fațade ne putem inspira din exemplul Oradei, fiindcă există o lege a fațadelor, iar pe baza ei proprietarii pot fi stimulați sau convinși să repare fațadele.
De asemenea, Primăria Capitalei poate dezvolta zona și poate câștiga mai mult dacă mută chiriașii pe care-i are încă în clădiri din Centrul Istoric în alte locații, închiriind apoi spațiile pentru activități economice generatoare de venit și care dau farmec zonei – anticariate, magazine de suveniruri, ateliere.
Am voința de a rezolva problemele din Centrul Istoric și de a da orașului, începând cu zona centrală, un aspect civilizat, modernizat.
cititi articolul După 30 de ani de promisiuni, Centrul Vechi e tot în paragină. Ce vor bucureștenii și ce promit candidații la Primăria Generală (Foto&Video)
Nicușor Dan: Am participat la o întâlnire cu antreprenorii bucureșteni, cărora le-am prezentat viziunea mea privind modernizarea Capitalei
Am vorbit despre investițiile în infrastructura de transport și în fluidizarea traficului, despre digitalizare și atragerea de fonduri europene, despre soluțiile de administrație locală pentru stimularea afacerilor, dar și despre atitudinea primăriei în raport cu sectorul privat. Le-am spus antreprenorilor prezenți că voi fi un primar pro-dezvoltare, un partener al oamenilor de afaceri care creează și mențin locuri de muncă în Capitală.
Vom lăsa în spate administrația Firea-PSD, care n-a avut parteneri în mediul de afaceri, ci clientelă – și vom construi Noul București.